مجتمع مسکونی نیاوران

 مجموعه مسکونی نیاوران

مجموعه مسکونی نیاوران در منطقه شمیران تهران قرار گرفته است . شمیران منطقه ایست در دامنه البرز که تا 40 سال پیش به جهت برخورداری از باغات فراوان و هوای مناسب محدوده ییلاقی تهران بوده و تا کنون نیز تعداد زیادی از درختان کهنسال در این منطقه باقی مانده است .


زمین مورد نظر برای ساخت این پروژه نیز تعدادی از این درختان را در بر گرفته است که حفظ در ختان در طراحی این مجموعه در اولویت اول قرار گرفته است .

ایده مقدماتی طرحی بر اساس فرم قرار گیری درختان در سایت شکل گرفت و با توجه به محور اصلی درختان میانی ،توده حجم بنا به دو قسمت اصلی تقسیم شده است. وجود حجم سبز در طرفین این محور نیز در شکل گیری هسته جانبی توده و نیز در فرم کلی بنا تاثیر گزار واقع شده است.

پروژه مذکور مشتمل بر 30 واحد مسکونی از 80 متری تا 300 متری بوده که در قالب 5 طبقه 6 واحدی طراحی شده و سه طبق تحتانی نیز به فضاهای عمومی اختصاص یافته است .

طبقه همکف به فضای لابی و ورودی ، اتاق مدیریت، سالن جشن و اجتماعات و طبقه زیرزمین عموما به فضای پارکینک و انباری اختصاص یافته است . طبقه زیرزمین دوم نیز شامل فضای پارکینگ ،موتورخانه،استخر و سالن ورزشی است.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: کتابخانه تخصصی معماری ، مجتمع مسکونی نیاوران ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 17 / 12 / 1392برچسب:مجتمع مسکونی نیاوران-کتابخانه تخصصی معماری, | 6:48 بعد از ظهر | نویسنده : مهسا |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.